札幌大学   専任教員

HOME > 教員一覧・業績一覧 > ウィリアム・グリーン

教員紹介

■教員名

ウィリアム・グリーン


■所属

女子短期大学部


■職名

教 授


■学位

博士(応用言語学)(イギリス・ランカスター大学)

 

■専門分野

応用言語学,言語教師認知学

 

■所属学会

British Association for Applied Linguistics (BAAL), International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL), Teachers of English to Speakers of Other Languages (TESOL), 全国語学教育学会 (JALT)

【~2017年3月】

■研究活動

▼学術論文

・Coerced code-switching and its effect on young developing bilinguals [with Peter Schinckel] 『札幌大学女子短期大学部紀要』 第64合併号 2017年3月

・Primary school teachers' L1 and target language use in foreign language instruction. 『札幌大学女子短期大学部紀要』 第63合併号 2016年3月

・Process Writing: Making the Processes Visible. The Language Teacher, 37(2). 2013年3月

・Cutting 'Distance': A Note on Three Versions of Raymond Carver's Short Story. 『札幌大学女子短期大学部紀要』 第60・61合併号 2013年3月

・Questioning dichotomies in English Language Teaching. In Pattison, T. (ed.) IATEFL 2012 Glasgow Conference Selections. Canterbury, UK: IATEFL. 2013年

・Using Texts in the University Classroom: Japanese Teachers' Practices. In Chartrand, R., Crofts, S. & Brooks, G. (eds.). The 2012 Pan-SIG Conference Proceedings. Hiroshima: JALT. 2013年

・Young Learner English Language Policy and Implementation: International Perspectives. Review. JALT Journal 34(1). 2012年5月

・Lifelong Learning: A European Perspective 『札幌大学女子短期大学紀要-創立40周年記念号-』第52・53合併号 2009年3月

・The Cognitions and Practices of Tertiary-Level Japanese Teachers of English as a Foreign Language. Unpublished PhD thesis, Lancaster University, U.K. 2008年

・Influences on the Cognition and Practices of Japanese Teachers of English 『札幌大学女子短期大学部紀要』 第50号 2007年9月

・Teacher Cognition and the Dual System of English Education in Japan 『札幌大学女子短期大学部紀要』 第45号 2005年3月

・Language Through Literature: Using literature in the EFL classroom 『札幌大学女子短期大学部紀要』 第37号 2001年3月

・Metaphor in the Work of Sylvia Plath 『札幌大学女子短期大学部紀要』 第36号 2000年11月


▼学会発表等

・Intercultural Exchange with Moodle. [With E.Hagley, H.Harashima,T.Rawson & M.Yamauchi] 日本ムードルムート 2017 栃木大会2017 年 2 月 17 日~19 日 自治医科大学

・Obstacles in tertiary-sector ELT discourse in Japan. 11th BAAL Language Learning & Teaching Conference, Edinburgh University, UK. July 2-3, 2015.

・"Students these days are like karaoke people": utilizing social context in English teaching in Japan. 17th World Congress of the International Association of Applied Linguistics (AILA) 10 - 15 August 2014, Brisbane, Australia

・Using social context in English teaching in Japan. IATEFL Conference, Harrogate, UK. April 2-5, 2014.

・‘Students these days are like karaoke people’: Utilizing Social Context in English Teaching in Japan.BAAL Language Learning & Teaching Conference, St.Mary's University College, UK.July 4-5, 2013

・Using Texts in the University Classroom: Japanese Teachers' Practices. JALT Pan-SIG 2012 Conference.Hiroshima University, June 16-17, 2012.

・Questioning Dichotomies in English Language Teaching. IATEFL Conference, Glasgow, UK. March 19-23, 2012

・Teacher Cognition Revisited. IATEFL Conference, Brighton, UK. April 15-19, 2011

・A Revised Model of Teacher Cognition Cutting Edges Conference, Canterbury Christ Church University, Canterbury, U.K. June 25-27, 2009

・A Revised Model of Teacher Cognition BAAL 2009 Conference, Newcastle University, Newcastle, UK. September 3-5, 2009

・Managing the transition between instructional contexts:  From language school teacher to university lecturer. Cutting Edges Conference, Canterbury Christ Church University, Canterbury, UK.June 22-23, 2007.

・The background, beliefs and classroom practices of teachers at a  Japanese university. Cutting Edges Conference, Canterbury Christ Church University, Canterbury, UK.June 23-24, 2006.

・Towards a Principled Collaboration between Native and Non‐native English Teachers: The thinking of teachers at a Japanese university. The 3rd Asia TEFL International Conference, Beijing, China. November4-6, 2005.


■社会活動

▼公的社会活動

・西岡小学校英語ボランテイア活動協力 2013年~


▼社会人学習

・Lifelong Learning in the UK.   札幌大学トークシリーズ(札幌天神山国際ゲストハウス)2007年9月22日

page top